Complimenten

Afgelopen week hebben we al aantal collega’s verrast met een compliment van de complimentenstudenten. Vandaag, op de Dag van het Onderwijs, kan ook jij je collega’s en (mede)studenten verrassen met een leuk compliment!

Vul hieronder in het formulier in welke collega of student jouw compliment verdient!

De complimenten studenten
De studieverenigingen zorgden ervoor dat vandaag studenten werden verrast met dit kaartje op hun doormat.

Compliment inzendingen

Sorteer complimenten op:
Type inzending:
Divisie:
Anita de Vroedt
Ik geef een compliment aan Anita want zij heeft het echt voor haar kiezen gekregen maar bleef door gaan en zorgt dat onze studenten onderwijs kunnen blijven volgen. Dank voor al je harde werk! Roos
De complimentenstudenten
Justin, Valentine, barbara en Maud, Het was een feestje om samen met jullie de medewerkers te verrassen, en in het filmpje kun je dat goed zien! Ook hartstikke leuk dat jullie je hebben ingezet om ook de studenten te verrassen met een kaartje waarop een compliment staat. -Ingrid
Maud van Beek
Maud is een echte kanjer! Niet te geloven dat je pas sinds september bent gestart. Het is hartstikke fijn om met jou samen te werken. Jij zet je vol passie en met veel energie in om het onderwijs voor onze studenten te verbeteren. -Ingrid
Willeke Kruithof
“Omdat zij met veel passie en inzet, de beide keuzeblokken goed aanstuurt, vernieuwd, en zeker met online in de corona periode veel zaken zo heeft tot stand weten te brengen dat beide blokken interessant bleven! Ze is zeer accuraat!”
Vincianne Kong-A-San
Eerlijk, positief en kennis van zaken! Vincianne heeft in de afgelopen maanden de examencommissie draaiende wetende te houden. Het is een feest om met haar samen te werken. 🙂
Tessa Scheele en Floor Nobbe
Beiden actief geweest met het professionaliseren van de echo cursussen.
Simonne Delcroix
Als spin in het web heb je geholpen om de brede onderwijsorganisatie van dV&B op te bouwen. Erg goed gedaan in het moeilijke jaar 2021 waarin bleek dat de veranderingen helemaal niet tijdelijk waren en noodoplossingen bestendigd moesten worden. Jouw flexibiliteit, energie en hart voor de zaak heeft al vele studenten en docenten geholpen; zij en je collega’s zijn je zeer dankbaar!
Sandra Crnko
Sandra is a hard-working researcher, passionate about science and willing to pass onto other students this passion and curiosity she has for research. She is a highly skilled and talented researcher that tries to think out of the box to find new approaches to solve any new questions. She deserves this compliment!
Rolien de Ruijter
“Rolien heeft de functie overgenomen van een collega een paar weken voor de corona lost barstte. Meteen met haar neus in de boter en zonder opgebouwde routine moest ze schakelen naar online onderwijs. Nu het langzamerhand weer iets meer gaat lijken op het normale pakt ze dat ook op alsof ze niet anders gedaan heeft. Verder is ze flexibel, meedenkend, professioneel en student-vriendelijk. Kortom, een hele fijne nieuwe collega.”
Richard Lodder
Richard geeft al jaren vorm aan het reanimatieonderwijs binnen de divisie Hart en Longen. Richard begon klein, maar is gegroeid tot een all round instructeur die op alle niveaus les geeft. Met veel passie, kennis, praktische toepassing en humor maakt hij het reanimatie onderwijs tot 1 van de leukste trainingen en bijscholingen binnen onze divisie.
Rhode Bijlsma
Rhode zet zich altijd met hart en ziel in voor het onderwijs en de opleiding van onze dokters / oncologen. Dit doet zij naast haar werk als medisch oncoloog en diverse andere rollen (betrokken bij AYA, poli 3.0, aanspreekpunt voor onze eigen poli, roosteraar etc etc)
Peter Huussen
“Ongekende inzet voor de (individuele) student met problemen en tomeloze energie om het voor elke individuele student maar ook voor de SUMMA groep als totaal steeds weer optimaal te organiseren, zodat er personalised care wordt geboden. En niet minder belangrijk: daarbij steeds dat persoonlijke stukje aandacht en echte betrokkenheid en oprechte belangstelling. Studenten waarderen dat zeer en vertellen me dat ook meermaals spontaan…….. Kortom: een gouden en onmisbare kracht!!”
Peter Hoge
Na een korte aanloopperiode ben je uit de startblokken gevlogen en nu cruciaal geweest om docenten te ondersteunen bij het verbeteren van hun lessen, toetsing van niveau mogelijk te maken en studenten te voorzien van top onderwijs. Binnen no-time kreeg je al top-evaluaties; mooi compliment na 3 maanden dV&B!
Okan Bastian
Neemt het onderwijs over als er personeelstekort is, In deze periode was hij waarnemer voor een ander arts die een tijdje uitgevallen was.
Nora Vos
“Nora verdient een compliment, omdat zij met hart en ziel en een niet aflatend enthousiasme zich blijft inzetten voor onderwijsprojecten die ook een eerlijke kans verdienen binnen de divisie, maar ook binnen het UMCU, zoals de BAZ. Tijdens tegenslagen en onhaalbaar lijkende deadlines gaat zij onverstoorbaar door, met het organiseren van onderwijs, zodat de verpleegkundigen hun kennis kunnen vergroten, met als resultaat dat uiteindelijk de patiënten de beste zorg op de beste plek krijgen!”
Nora Vos
Nora maakt op een laagdrempelige manier noodzakelijke scholing leuk en interessant. Zij maakt het team enthousiast om weer met scholing aan de slag te gaan.
Nora Vos
Nora geeft niet alleen goed les, maar kijkt ook breder. Zij denkt na over het opleiden in tijden van krapte. Zo is het springplank project (een carrièrepad van B4W naar de CCU) opgezet. Zo draagt Nora bij aan de ontwikkeling van de cardiologie verpleegkundige en draagt bij aan nieuwe collega’s op de CCU.
Nora Vos
Nora zet zich al vele jaren met hart en ziel in voor het opleiden en begeleiden van verpleegkundigen Cardiologie. Afgelopen periode heeft zij alle trainingen omgezet naar een online versie en een groot scala aan filmpjes opgenomen en beschikbaar gesteld als naslagwerk. Hierdoor konden vrijwel alle opleidingen naadloos gecontinueerd worden. Daarnaast werkt ze ook nog in de zorg om leerlingen te coachen en feeling te houden met de werkvloer. Nora heeft haar lat hoog liggen en wil wel horen wat er beter kan aan haar trainingen maar complimenten hoort ze niet. Het zou zo leuk zijn als dit compliment wel echt tot haar doordringt en ze daar ook van kan genieten. Dat gun ik haar van harte!
Nora Vos
Nora is een zeer deskundige en gedreven opleider die met heel veel passie het onderwijs aan de vervolgopleidingen voor verpleegkundigen in de cardiologie vorm geeft. In het bijzonder zet zij zich als opleider enorm in voor de nieuwe BAZ opleiding die deze maand (november) gestart is. Deze opleiding draagt eraan bij dat we verpleegkundigen een vervolgopleiding bieden waarmee we bijdragen aan toekomstbestendige zorg en mooie carrière perspectieven bieden aan onze verpleegkundigen. Nora is naast de enorme expertise die zij heeft een rolmodel voor de deelnemende verpleegkundigen. Zij verdient het om in het zonnetje gezet te worden.
Nienke de Vries
Nienke heeft een groot hart voor opleiden en onderwijs voor (student)verpleegkundigen. Met haar enorme drive, enthousiasme en know how organiseert zij onderwijs, geeft zij zelf onderwijs en vaardigheidstrainingen en begeleidt en coacht verpleegkundigen. Een gouden kracht in ons team, die wel eens echt in de zon mag worden gezet!!!
Nicole Schepers
Nicole is zo’n fijne collega! Als je iets niet weet, dan komt zij met antwoorden. Als je je down voelt, dan zorgt zij voor een upper. Als ik stress ervaar, dan relativeert zij. Nicole is ontzettend goed in haar werk bij Kwaliteitszorg. Ze is erg betrokken bij het welzijn en leerontwikkeling van ‘onze’ studenten. Zij heeft goede voelsprieten voor menselijke contacten en wil heel graag een zinvolle bijdrage leveren aan het opleiden van gezondheidsprofessionals van de toekomst. Ze kijkt kritisch en constructief naar het verder verbeteren van onderwijs. Dat uit zich op verschillende manieren (in gesprekken, in adviezen, als bruggenbouwer en verbinder). Nicole is een heel betrokken, getalenteerde en vaardige collega. Omdat ze zelf van het meer bescheiden mensensoort is, leek het me mooi om haar eens in het zonnetje te zetten…
Monique van Rooijen
Monique is een rots in de branding voor de opleiding Klinische Gezondheidswetenschappen. Na een hectische periode voor de opleiding heeft Monique haar weg gevonden en de studentenadministratie voor de opleiding op de rit gezet. Deze fijne collega is altijd bereid haar tanden in iets nieuws te zetten en zoekt alles tot op het naadje uit. Geen vraag is te gek, ze is proactief en komt met nieuwe ideeën en verbeteringen voor processen. Haar oprechtheid siert haar, ze weet collega’s op hun gemak te stellen en zal geen kans onbenut laten om een collega te helpen. Wij zijn ontzettend blij met jou, Monique!
Mieke Koch
Ze springt voor iedereen op de afdeling in en altijd met goede zin. Je kunt op haar rekenen.
Menco Niemeyer
“Menco heeft de studenten tijdens de corona tijd door hun coschap heen gesleept. Hij stond altijd klaar voor vragen en coaching, dit heeft ervoor gezorgd dat de leercurve op maat was in deze moeilijke periode. Menco werkt momenteel als ANIOS in het Antonius, hij heeft nog wel een gast aanstelling als onderzoeker in het UMC utrecht.”
Megan Milota
Megan zet zich met ziel en zaligheid in voor onderwijs. Door haar inbreng en kennis staat haar expertise gebied ‘narrative medicine’ op de kaart in het onderwijs dat wij als afdeling geven. Door fictieve verhalen te bespreken, films te kijken en andere kunstvormen zoals foto’s te bekijken worden studenten uitgenodigd om zich meer in de belevingswereld van patiënten te verplaatsen. Tot slot steekt Megan veel tijd en moeite in het bespreken van onderwijs met (nieuwe) collega’s. Vorige week nog bood ze aan om met collega’s die net gestart waren een afspraak in te plannen om een bepaalde werkgroep die door haar ontwikkeld is toe te lichten en door te spreken. Vanwege haar inzet, de innovatieve aspecten van het door haar opgezette onderwijs en haar collegialiteit verdient Megan een groot compliment!
Martine Koppenhol
Martine is echt een duizendpoot. De variëteit aan verantwoordelijkheden en taken die zij heeft is ongekend. Ze is een onwijs harde werker die zich volledig inzet om samen met alle collega’s van OZ het onderwijs voor onze studenten zo goed mogelijk te stroomlijnen. Ook als dingen niet lekker lopen of lastig zijn dan staat ze er en vangt ze dit op. Ze heeft een sterke inhoudelijke drive en erg begaan met de studenten en met haar collega’s. Kortom; een onwijs harde werker en fijne collega die veel voor elkaar weet te boksen en die wel eens in het zonnetje gezet mag worden!
Marlies Smorenburg en Jozua van Duuren
Dit jaar het wekelijkse scenario-onderwijs voor artsen en verpleging succesvol opgezet!!
Marlies Smorenburg
“Marlies zet zich met tomeloze inzet in voor onze nieuwe collega’s! Steeds weer met energie en vol enthousiasme brengt ze haar kennis en kunde over op onze cursisten op een leuke creatieve manier. Daarnaast heeft Marlies zich het afgelopen jaar met hart en ziel ingezet voor een scenariotraining op de afdeling die op een veilige manier gegeven wordt door inmiddels meerdere collega’s. Ook zet Marlies zich in voor de ouderreanimatie van ouders van kinderen die bij ons op de afdeling liggen/hebben gelegen voor dat zij met ontslag naar huis gaan. En heeft Marlies een plan gemaakt voor de reanimatiescholing voor de medewerkers van het gehele geboortecentrum. Kortom binnen het onderwijs is Marlies een echte kartrekker die met enthousiasme en energie zich in zet voor de (bij) scholing van onze medewerkers. Zij verdient het om in het zonnetjes gezet te worden.”
Marije Hes
Omdat Marije een zeer gewaardeerde collega/trainer is met heel veel kennis en vaardigheden binnen de echoscopie. Dat komt tot uiting in het erg goed instellen de echoapparaten. De computer-echoprogramma’s kent ze op haar duimpje. Ze volgt vele internationale nascholingen op echoscopie gebied en past de nieuwe kennis toe. De embryonale en foetale anatomie zijn gesneden koek. Ze stimuleert haar cursisten zo goed dat ze het beste in hen naar boven haalt. Ze heeft vele connecties binnen echoscopisch Nederland. Zij heeft de SEO-opleiding begeleid in het UMCU/WKZ. Als echoscopist-examinator is zij ook te vinden in o.a. het Erasmus UMC. Haar theorielessen echoscopie zijn verdiepend en verhelderend. Ze leidt de handson-trainingen in goede banen. Daarom verdient zij een groot compliment.
Margriet de Hoop
Margriet heeft zich het afgelopen jaar enorm ingezet om de nieuwe Basis Acute Zorg (BAZ) opleiding van de grond te krijgen. Zij vervult daarin de kartrekkersrol en heeft daarin vele hobbels moeten overwinnen. Ik bewonder haar doorzettingsvermogen, expertise en creativiteit op dit gebied. Zij heeft het mogelijk gemaakt dat deze opleiding kan starten waarin ze een enorm belangrijke bijdrage levert aan de toekomstbestendige verpleegkunde! Zij mag daarvoor zeker in het zonnetje gezet worden!
Manon van der Meer
Omdat zij als kersvers staflid nog niet in aanmerking komt om formele opleider te zijn, maar wel een enorme drijvende kracht is achter onderwijsvernieuwing en kwaliteit binnen de cardiologie. Niet alleen bij het AIOS opleiden als stagehouder CCU, maar ook voor het opleiden en bijscholen van verpleegkundig specialisten (hartfalenverpleegkundige, steunhart verpleegkundige) is haar inzet essentieel. Verder werkt zij actief aan scholing van cardiologen en verpleegkundigen op nationaal niveau. Karakteristiek voor haar manier van onderwijs geven: verbindend en laagdrempelig, vanuit een diepgaande expertise. Op deze manier verkleint zij de afstand tussen de verschillende disciplines en verbetert het kennisniveau van professionals in heel Nederland, waardoor het UMCU passende verwijzingen krijgt en de patiënt beter geholpen kan worden. Kortom, iemand die op de achtergrond een cruciale factor is in het slagen van het “last resort” hartfalenprogramma (het topje van de ijsberg) en de brede basis van nationaal en lokaal onderwijs (de brede basis) die daarvoor nodig is. Helemaal passend bij de Nieuwe Utrechts School.
Lyanne Derksen
“Lyanne verdient om twee redenen een compliment. 1. Lyanne is door de eerste masterstudente die zij begeleidde direct voorgedragen als “”Supervisor of the year”” binnen de BMS master Infection and Immunity . Bijzonder sterk wordt gezien, dat ze begint met de verwachtingen over en weer uit te spreken. Ook actief om feedback vragen voor haar functioneren als begeleider wordt als “”best practice”” ervaren. Ze creëert zo een veilige leeromgeving waarin ze de student wel uitdaagt om kritisch na te denken en stukje bij beetje zelfstandig te worden in het doen van onderzoek. 2. Lyanne heeft vanuit haar achtergrond als arts met BMW bachelor twee e-modules ontwikkelt over hetzelfde thema, maar dan op maat gemaakt voor het niveau van jaar 1 GNK en jaar 3 BMW. Ze heeft aansluitend aan de e-modules ook twee (online) practica samengesteld, uitgevoerd en voor BMW ook met behulp van rubrics beoordeeld. Studenten waren blij met het resulterende inhoudelijke feedback. Lyanne is een voorbeeld voor een gedreven arts-/onderzoeker die tijdens haar PhD-opleiding een onderwijsportfolio opgebouwd heeft, dat veel respect en een dik compliment verdiend. “
Lia de Graaf en Marieke de Zoete
Deze twee collega’s zetten zich continu in om deze opleiding te begeleiden en te verbeteren. Juist in deze tijd is het extra van belang om meer deskundigen op te leiden !!!
Karin Warkor
Net begonnen bij bureau onderwijs en al heel veel geleerd en mooie stappen gemaakt. Jouw inzet is van grote waarde voor het slagen van de hele organisatie rondom dV&B onderwijs; heel veel dank!
Juliëtte Buurman (maar ik kan me voorstellen dat jullie alle roosteraars in het zonnetje willen zetten)
“De roosteraars hebben zoveel extra werk te verstouwen gekregen door steeds wijzigende Coronaregels. Ze hebben echt ongelofelijk hard gewerkt. Dat gebeurt meestal achter de schermen, dus het wordt tijd om ze in het zonnetje te zetten. Juliette, ik kan er altijd op vertrouwen dat jij voor mij (als cursuscoördinator) het optimale rooster weet samen te stellen. Als het niet lukt om aan al mijn wensen te voldoen, leg je precies uit waar dat in zit. Dat helpt me enorm om niet chagrijnig te worden. Bovendien ben je altijd bereid mee te denken en een stapje extra te zetten als ze ziet dat er voor studenten of docenten nog iets beter kan in het rooster. Vaak is dat op momenten dat je alle reden zou hebben om te zeggen: “”nee, dat kan nu niet””. Toch zeg jij vaak: ‘Ik zal even kijken””. Het is zo heerlijk om te merken dat je er echt voor de studenten en docenten bent. Je bent een topper!”
Joke Zoet
Joke heeft heel veel kennis van de neonatologie. Kan op een inspirerende wijze lesgeven en doet zit met veel inzet en enthousiasme. Ook de begeleiding van de studenten in de praktijk doet Joke op een fijne en coachende manier.
Joke Scholten, Dereck Hasken, Derk Iping, Suzanne Buisman
Dit zelfsturende team doet fantastisch werk voor onze afdeling. De studenten zijn altijd super te spreken over de begeleiding die ze ontvangen en ze zijn goed op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in het onderwijslandschap.
Joke Scholten
Omdat ze zich enorm goed inzetten voor de studenten op onze afdeling en de deur bij hen altijd open staat: als veilige haven, om te sparren, voor alle vragen en voor de gezelligheid! Daarnaast bieden ze ons als nieuwe collega’s super veel ruimte om nieuwe ervaringen op te doen en kritisch te kijken naar de huidige onderwijsopzet en deze waar nodig van een nieuw jasje te voorzien.
Jeroen Dudink
Jeroen geeft op eigen initiatief onderwijs aan master- en PhD studenten bij de afdeling Neonatologie in neuro anatomie
Jeroen Dudink
Ondanks het vele thuiswerken tijdens de corona pandemie en we elkaar maar weinig zagen, wist Jeroen altijd alles goed uit te leggen en zijn enthousiasme voor het onderzoek over te brengen. Erg inspirerend hoeveel kennis hij heeft en hoe hij zelfs de lastigste dingen op een leuke en te volgen manier kan uitleggen. Ondanks dat Jeroen altijd erg druk is met o.a. zijn werk in de kliniek is hij er op de momenten dat je hem nodig hebt.
Jeanette van Leeuwen
Naast veel klinische taken weet ze tijd te maken om ons onderwijs te organiseren en collega’s te enthousiasmeren voor het onderwijs of het nou digitaal of fysiek is.
Janneke de Man
Janneke heeft zich de afgelopen jaar met een tomeloze energie ingezet om het onderwijs binnen verplegingswetenschap en KGW hoog te houden en alles binnen de grenzen die er zijn, door te laten gaan. Ik bewonder haar nauwkeurigheid en haar vermogen om alle losse eindjes bij elkaar te brengen. Zonder Janneke was het verplegingswetenschap /KGW onderwijs niet van het hoge niveau dat het nu is
Jaime Smal
Naast passie voor het vak en een dosis humor, heeft Jaime de gave om zich kwetsbaar op te stellen en openlijk te reflecteren op eigen handelen. Super leerzaam! Zet zich in voor onderwijs aan brede groep aan studenten/verpleegkundige/A(N)IOS
Jacueline Vernooy, Jan Doorn en Hanneke Kraan
“Ten tijde van Corona verzorgen zij veel extra’s om het onderwijs zo goed mogelijk te kunnen blijven faciliteren! “
J. Termote
Heel enthousiast en zorgvuldig
Isabel Thunnissen
“Isabel Thunnissen werkt al heel lang op de afdeling Anatomie (divisie Heelkundige Specialismen) en bij het Expertise centrum en nog steeds met veel enthousiasme. Eigenlijk zou je verwachten dat ze het wat rustiger aan gaat doen, nu de pensioenleeftijd nadert. Maar niets is minder waar. De afgelopen periode heeft ze haar schouders gezet onder alle extra problemen rondom onderwijs en de Corona maatregelen. En dat was, en is nog steeds, geen gemakkelijke opgave, maar Isabel blijft altijd goed gehumeurd en opgewekt. Veel mensen kennen Isabel. Niet alleen collega’s, maar ook studenten kennen haar. Want als docent en als bachelorcoördinator Geneeskunde zet ze zich steeds ten volle in voor het belang van studenten. “
Het Servicedeskteam van het Onderwijscentrum
De afgelopen anderhalf jaar is er heel veel veranderd in de ondersteuning. Het hybride en online onderwijs zijn er bij gekomen en het team weet met alle veranderingen in het onderwijs mee te bewegen. Ze zijn altijd bereikbaar voor de docenten en helpen zo het onderwijs te ondersteunen, dag in dag uit, en met ook de veranderingen in de techniek is dat wel een compliment waard!
Freek Hoebeek
Freek voorzitter is geworden van de Harmens Tiddens Society.